دسته‌بندی نشده

Duolingo Listening

Duolingo Listening 

شنیداری آزمون دولینگو به لهجه آمریکایی می باشد. و دارای 3 نوع سوال می باشد که در زیر به تشریح هر کدام می پردازیم.

1_ Interactive Listening

2_ Real Word Audio

3_ Listening

1- بخش Interactive Listening در آزمون 2 بار می آید و این بخش مهارت شنیداری شما را می سنجد و علاوه بر آن باید مکالمه انجام شده را به طور خلاصه بنویسید. 

در ابتدا یک سناریو مثل سناریو زیر نمایش داده می شود که به شکل خلاصه مکالمه را توضیح داده است.

باید سریع سناریو رو بخوانید و دکمه start را کلیک کنید. بعد از آن سوالات نمایش داده می شوند و باید گزینه صحیح را انتخاب کنید.

اگر اشتباه گزینه را انتخاب کنید جواب به شکل قرمز نشان داده می شود. اما جواب صحیح هم نمایش داده می شود تا برای ادامه مکالمه بهتر بتوانید انتخاب کنید.

اگر صحیح جواب دهید جواب به شکل سبز نشان داده می شود. سوالات با فایل صوتی به شکل یکی در میان نمایش داده می شوند. فایل صوتی بعد از انتخاب گزینه صحیح به شکل متنی نمایش داده می شود.

دقت کنید که زمان پاسخ دادن کلا 4 دقیقه است و زمانی که فایل صوتی پخش می شود تایمر متوقف می شود و زمان پخش جز زمان پاسخگویی نیست. معمولا 5 الی 6 سوال در این بخش مطرح می شود.

در پایان باید خلاصه ای از مکالمه نوشته شود و تنها 75 ثانیه فرصت هست تا مکالمه را به شکل کوتاه بنویسید.

در بخش interactive listening مکالمه اول بین یک دانشجو و یک استاد می باشد و مکالمه دوم بین دو دانشجو و یا دو دوست خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر به ویدیو زیر توجه فرمایید.

 

2- بخش دیگر در  Listening دولینگو مربوط به جمله ای است که باید با گوش دادن به یک فایل صوتی کوتاه تایپ کنید. در این بخش فقط یک دقیقه فرصت دارید که فایل صوتی را گوش بدید و بنویسید.بنابراین زمان گوش دادن و نوشتن آن همان 1 دقیقه می باشد. بار اول به صورت اتوماتیک پخش می شود و علاوه بر آن می توانید 2 بار دیگر پخش کنید. معمولا این بخش 6 بار در آزمون تکرار می شود و اگر صحیح جواب دهید جمله بعدی طولانی تر و سختر خواهد بود. 

duolingo test listening

مدیریت زمان در بخش listening دولینگو بسیار مهم است و اغلب متقاضیان موقع شنیدن جمله ای طولانی به علت استرس بالا نمی توانند پاسخ صحیح را بنویسند. پیشنهاد می شود اول هر مقداری که می شنوید بنویسید و سپس دوباره برای تکمیل نوشته خود پلی کنید و نهایتا بار آخر برای نقطه گذاری و علامت سوال در آخر جمله و بزرگ نوشتن حرف اول کلمه اول اختصاص داده شود.

3_ گوش دادن به تلفظ کلمات و انتخاب موارد صحیح (این بخش اخیرا از آزمون حذف شده)

 

duolingo listening

این بخش ” select the real English words in this list” نامیده می شود. 1 دقیقه و 30 ثانیه فرصت دارید تا لغات صحیح را که می شنوید انتخاب کنید. اگر لغتی که می شنوید در انگلیسی وجود دارد باید تیک آن کلمه را بزنید. هر کلمه را در تایم تعیین شده می توانید چندین بار گوش دهید. به صورت اتوماتیک پخش نمی شود و باید روی علامت اسپیکر کلیک کنید.این بخش از آزمون دولینگو  6 بار در آزمون مطرح می شود.

نکته جالب این جاست که در  Listening دولینگو در بخش real words نمره نفی وجود دارد و اگر کلمه ای را اشتباه تیک بزنید به آن نمره منفی تعلق می گیرد پس سعی نکنید کلمه ای را شانسی فقط به علت اینکه به کلمه واقعی شباهت دارد انتخاب کنید.

پس از انتخاب کلمه ای می توانید دوباره در زمان تعیین شده تیک آن را بردارید و انتخاب خود را تصحیح کنید.

مطالب مرتبط
ساختار آزمون دولینگو
پکیج سوالات واقعی آزمون دولینگو
کلاس آنلاین دولینگو
گروه تلگرام دولینگو

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن